6.3.2012

Entä jos

Internet on täynnä blogeja lapsettomuudesta, urasta, perheistä, parisuhteista. Tavallaan selkeistä asioista tai ongelmista, joihin haetaan ratkaisua.

Entä jos on tahtomattaan lapseton, mutta ei varsinaisesti koe tarvetta saada lapsia? Tai tavallaan haluaa, mutta ei sitten kuitenkaan. Entä jos tuntuu siltä, että haluaa lapsia joskus, mutta ei välttämättä vielä? Tai entä jos vuodet vierivät ja kohta edessä onkin aika, jolloin ei lasta enää saakaan vaikka haluaisi - koska odotti liian pitkään?

Tai entä jos sitä tunnetta, että lapsen oikeasti haluaa, ei koskaan tulekaan?

2 kommenttia:

  1. Erittäin hyviä kysymyksiä. Mulla on vähän samanlaisia ajatuksia mielessä.

    Ite olen siinä tienristeyksessä elämässäni, jossa mietin ,et haluanko mä niitä lapsia vain en. Mä olen ollut aikaisemmin täysin varman, että en niitä lapsia koskaan halua. Viime aikoina olen kuitenkin kyseenalaistanut omat asenteeni ja miettinyt, että miksi en. Miksi en niitä lapsia halua?Vai haluanko sittenkin?

    Ite oon tässä lueskellut paljon mamma blogeja ja keskusteluja lapsiperheen arjesta, äitiydestä jne., mutta myös vapaaehtoisesti lapsettomien näkemyksiä asioista. Teen jonkinlaista vertailua, tutkimusta oman pääni sisällä, jossa yritän itsekin ratkaista miten tämän lapsiasian kanssa tekisin.

    Äidiksi tuleminen ei koskaan ole ollut minulle päivänselvä asia.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Nii-in, sitä voi miettiä onko munkin tilanne se, että luulen haluavani lapsia joskus, koska se nyt vain "kuuluu asiaan". Ja etten vain ole miettinyt asiaa ihan loppuun asti. Aiemmin tosiaan ajattelin, etten halua lapsia, mutta sittemmin näkemys on pyöristynyt.

      Sitä ehkä toivoisi eniten, että tämä asia olisi selvä ja voisi olla varma päätöksestään. On se sitten mikä tahansa.

      Poista