24.9.2012

So far so good

Kävin tänään ultraäänessä selvittelemässä kyhmyn taustoja. Muutoshan sieltä löytyi, ei gyne väärillä jäljillä ollut. Tämä lääkäri oli kuitenkin onneksi sitä mieltä, että kyseessä on todennäköisesti fibroadenooma, joka on hyvälaatuinen kasvain. Köntästä otettiin varmuuden vuoksi paksuneulanäyte, jolla sen laatu saadaan varmistettua. Nämä tulokset tulevat n. viikon päästä, eli silloin viimeistään tiedetään mikä tyyppi mun rintaan on kiinnittynyt.

Iso kivi vierähti kuitenkin, melkoisesti tässä on jännittänyt ja stressannut viime päivinä. Itseäni helpotti jotenkin erityisesti lääkärin toteamus ennen kuin hän poistui huoneesta: "sitten 40v jälkeen kannattaa alkaa seuraamaan tarkemmin". Minulle se tarkoitti samaa kuin "kaikki hyvin, palataan asiaan joskus 10v päästä!"

3 kommenttia:

  1. Minulla on ollut fibroadenooma ja se on poistettu. Sain itse valita, jätetäänkö vai poistetaanko. Uskon, että e-pillerit tekivät sen minulle. Niitä voi kuulemma olla ihan nuorillakin tytöillä. Ei syytä huoleen, kyse on luutavasti sun kohdalla siitä.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Toivottavasti minullakin olisi sama tilanne. Tyhmää sanoa, mutta tässä tilanteessa ja tällä aikataululla toivon, että sen voisi jättää sinne.
      10v söin itsekin pillereitä, mutta lopetin jo vuosia sitten, joten luulisin, että tuo olisi minulle tullut jo aiemmin, jos olisi niistä johtunut.

      Poista
  2. Tsemppiä kovasti sinne. Olen ymmärtänyt, että riippuu ihan sairaalasta eli joissain paikoissa ne poistetaan heti, joissain paikoissa ne jätetään paikoilleen. Olin itse 20-vuotias ja siksi halusin sen poistattaa. Voithan varmaan tiedustella, että josko sitä nyt vaan seurattaisiin ja poistettaisiin vasta sitten, kun aika on sinulle sopivampi.

    VastaaPoista